10 روش تولید محتوا سئو شده

10 اصل محتوای متنی

محتوای متنی که قصد داریم در باره اش مطلب بنویسیم را در نظر بگیرید.سپس شروع به نوشتن می کنیم اما لازم است نکاتی را رعایت کنیم ، شما می تونید با یاد گرفتن سئو حرفه ای که زمان طولانی را می طلبد مقاله یا محتوای متنی خود رو برای سایت خویش یاد دیگران بهینه سازی کنید . اما شما می توانید با رعایت همین 10 نکته شروع کنید:

-تعداد کلمات متن شما حداقل 500 کلمه باشد.

تجربه در زمینه سئو ثابت کرده حداقل تعداد کلمات باید ۵۰۰ کلمه باشد تا مقاله توی بررسی الگوریتم های گوگل به عنوان مقاله بررسی شود و ایندکس گردد.حالا اگر شما با این چالش رو به رو هستید که چطور این متن رو اماده کنید به شما روش های مختلفی که توی اینترنت هم موجوده رو پیشنهاد میکنم (البته روش بارش فکری خیلی جالبه و پیشنهاد می کنم در موردش بخونید)

-تصاویر رو از سرچ گوگل نگیرید.

من دارم شما رو نهی میکنم چرا؟ چون دوست ندارم شما دچار مشکل بشید و یه مقاله بی کیفیت بنویسید پس شما رو از سرچ کردن در گوگل برای عکس منع می کنم .

عکس کپی شده ظاهر شما رو بهم میریزه و از طرفی گوگل هم کپی بودنش رو تشخیص میده . در گوگل در بخش عکس ها هیچ وقت دو عکس مشابه هم نخواهیم دید . (امتحان کنید) پس اگر گوگل عکس کپی رو به حساب نمی اورد چرا شما برای عکس مقاله خود از گوگل استفاده می کنید ؟؟؟

شما می توانید به راحتی از سایت هایی مثل freepik  عکس های یونیک یا به عبارت ساده تر ، استفاده نشده رو در مورد موضوعی که میخواهید مقاله بنویسید پیدا کنید و مورد استفاده قرار بدین یا می توانید با استفاده از ترکیب چند عکس یه عکس جدید خلق نمایید.

-چندین پاراگراف داشته باشید.​

محتوای متنی که مینویسید (با در نظر داشتن حداقل ۵۰۰ کلمه) باید دارای چندین پاراگراف باشد و هرکدوم از پاراگراف ها دارای حداقل ۳ یا ۴ جمله باشند . تنظیم کردن این مورد احتیاج به تجربه دارد اما محتوایی که این گونه تولید شود بسیار ارزشمند تر خواهد بود .

-هدینگ را فراموش نکنید.

هدینیگ ها یا به زبان فارسی تیتر ها در سایت دارای ۶ سطح هستند و از h1 تا h6 لیست می شوند. کار تیتر ها مشخص کردن اهمیت عنوان ها است که شما میتوانید بین ۱ تا ۶ اونا رو قرار بدهید و حتما باید برای همه پاراگراف ها یکی از آنها را انتخاب کنید .

-کپشن مهم است.

تصاویری که در مقاله شما قرار می گیرد بسیار مهم می باشد زیرا تعدادی از مخاطبان شما فقط تصاویر تان رو نگاه می کنند و سپس محتوای شما می خوانند.کپشن که در زیر تصاویر قرار می گیرد معرف تصویر ها می باشد به عنوان مثال شما تصویری را قرار داده اید از شخصی و در زیر آن نام او را می نویسید . این توضیح مهم می باشد و به آن توجه داشته باشید زیرا مخاطب متن را برای این که بداند عکس مربوط به چه چیزی می باشد مطالعه می کند.

-اهمیت لینک ها

لینک دادن نکته بسیار خوبی است در رتبه سئوی شما تأثیر می گذارد و هیچ وب مستری از اهمیت آن نا آگاه نیست . لینک ها را به دو صورت داخلی ( به صفحه ای دیگر در سایت خودت ) و لینک های خارجی (به صفحه ای در سایت دیگر ) می توان استفاده کرد.

برای لینک های داخلی شما می توانید به مطلب مرتبطی با موضوع مقاله لینک بدهید که در مطالب قبلی شما باشد و برای لینک های خارجی هم می توانید از منابع خارجی استفاده کنید . این به این منظور نیست که لینک را به سایت با زبان و موقعیت خارجی بدهید که البته این کار خوب است اما بطور کلی هر سایت به غیر از سایت شما سایت خارجی به حساب می آید .

-درصد چگالی کلمات کلیدی

هر چیزی به اندازه خوب و مفیده و اگر کمتر یا بیشتر شود مشکل ساز می شود . محتوای شما هم از این موضوع مستثنی نیست و حضور کلمه کلیدی در محتوای شما بسیار مهم است . اینکه کلمه کلیدی متن شما چه کلمه ای است مرتبط با بخش انتخاب موضوع می باشد و شما بعد از انتخاب موضوع باید کلمه یا کلمات کلیدی خود را پیدا کنید . چگالی کلمه کلیدی در محتوای شما باید بین ۲ تا ۲٫۵ باشد . این یعنی بین هر صد کلمه به طور میانگین باید شما دوبار اون کلمه رو استفاده کرده باشید . این مورد هم مثل شماره سه یه مقدار مشکل ساز است اما اگه شما اول مطالب رو بنویسید و بعد متن رو باز نویسی کنید می توانید به راحتی این کار رو انجام بدهید.

-کلمه کلیدی کجاست ؟

جدا از اینکه شما باید چگالی متن رو حفظ کنید وجود کلمه کلیدی در پاراگراف اول خیلی مهم است . این نکته را در تمام آموزش های سئو ذکر می کنند اما خیلی مواقع دیده شده که این مورد رعایت نمی شود .

-متن جای خود،عکس جای خود.

در بحث اینکه چه مقدار متن وجود داشته باشد و چه مقدار عکس باید ببینید موضوع چیست اما بهترین کار (احتمالا اگه سایت های مختلف رو چک کنید می بینید) یک پاراگراف متن بنویسید و یعد یک عکس قرار بدید . این یک پاراگراف قبل از عکس باید به صورتی نوشته بشود که مخاطب شما را به خواندن ادامه مقاله شما ترغیب کند و اگر پاراگراف قوی نباشد شما مقداری از شانس خود برای اینکه مخاطب ادامه متن رو مطالعه کند از دست دادید و باید در نظر داشته باشید که این پاراگراف نباید طولانی باشد .

1-  “برچسب” حرام است ؟!؟

در گذشته با استفاده از برچسب ها متن خود رو به موتور های جستجو معرفی می کردیم اما حال این کار جالب نیست . گوگل فاش کرده که از برچسب ها استفاده نکنید و اگر استفاده کردید برای من مهم نیست و من به اون ها اهمیت نمی دهم . اگر هم به دنبال راه کار می گردید ، بجای برچسب ها از دسته بندی استفاده کنید و مطالب رو با دسته بندی های کاربردی تر مشخص نمایید .

 حرف آخر

بحث سئو یه مبحث بسیار مفصل است و هر مقدار که وارد این مبحث بشوید بیشتر به عمق آن پی خواهید برد اما باید از یه جایی شروع کرد . این مقاله با استفاده از نکات و تجربه های سئو نوشته شده و شما به راحتی می توانید این مقاله رو شروع مسیر سئوی خود قرار بدهید .

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *